*frost*

Bredbandet låg nere över helgen, vi hade besök över helgen, vi hade fest i lördags, jag började min praktik i måndags. Ja där har ni anledningarna till min blogg-frånvaro senaste veckan! :-) Livet är intensivt ibland kan man väl säga. Men det vore ju rätt trist annars... :-)
Nu är lägenheten i rätt bra ordning efter vårt ryck inför festen och det var roligt att få visa upp vårt nya hem för vännerna. Några av gästerna tittar in här ibland så jag passar på att tacka så mycket för alla fina presenter & blommor och att ni var med och gjorde festen så lyckad!! Och ett stort tack till syrran & Kattis för en underbar helg med många skratt och goa minnen!! Er hjälp var ovärderlig!
I måndags började jag 4 veckors praktik på audionom-mottagningen på NÄL. 4 timmars pendlande varje dag gör det här till en tuff period...men som tur är trivs jag redan kanonbra på min praktikplats och har fått bra handledare. Jag tror det kommer vara värt resorna i slutändan. Men när jag går hemifrån kl 6 imorgon bitti kommer jag tveka igen... :-)
Vi har 10 timmars reflektionstid per vecka och jag har fått ett bra schema som ger mig en dag per vecka hemma. Så idag har jag tvättat, handlat och sen scrappat!! Underbart! :-) Men layouterna ska scannas och det får vänta till en annan dag. Nu kan jag istället visa upp ännu en layout från Scrappening som fått lite frills och streck på sig och nu får kännas klar. Utgick ifrån en skiss till en tävling men minns inte vem som gjort skissen. Blingramen är mer effektfullt live...
image735
Fortsatt trevlig vecka!


Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Vilket tempo....tur at du är nöjd med handledaren det betyder allt på en praktikplats!
Kan väl vara skönt med en dag hemma iveckan så hinner du med dej själv och landa i alla tankar man får på praktiken. Hoppas att det känns lika OK kl 6 i morgon bitti.....
LO är som vanligt underbar, älskar dina natur LO.
Tack snälla Åsa för underbar inspiration. Kram Aase

Postat av: Ulrika

Härligt att det känns bra på praktiken, bortsett från pendlandet då! Din layout är jättefin!! Skickar styrkekramar så du orkar dessa veckor!

2007-11-21 @ 21:54:52
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: Annika Knober

Vet hur du har det...pendlade ifrån kungsbacka till uddevalla i nästan 2 år.....pust. Bit ihop och njut av resorna- kanske en ljudbok eller n´åt?
Blir du trött på din handledare kan jag fixa in dig till min kompis malin som är barnmorska på näl - så kan du få snusa lite bebis!!!! Kramar och lycka till!!!!(rita skisser vet ja!!
- det behöver jag!!)

2007-11-21 @ 23:23:25
URL: http://www.annikaknober.blogg.se
Postat av: Tinafina

Åh, vilken fin layout!
Saknade dig i lördags, men det kommer fler tillfällen!
Vad roligt att du trivs på NÄL!
kram Tina

2007-11-22 @ 09:36:42
URL: http://tinafina.blogg.se/index.html
Postat av: Anna

grymt snygg layout Åsa!
Att kliva upp mitt i natten är ingen hit, men är praktiken bra är det värt det.

Höstkramen Anna

2007-11-22 @ 13:39:54
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: Morfen

Vad härligt att du får en dag i veckan ledigt. Det gör pendlingslivet lite lättare kan jag tro. Att gå hemifrån vid 6 är drygt.. Att gå upp vid den tiden är lite lättare, men det är tur att det är under en överskådlig period iaf. Skön layout! Ovanligt att se rivna kanter på dina layouter men det är mycket effektfullt till frosttemat tycker jag, det får det att se mer isigt ut. Kram!

2007-11-22 @ 15:26:49
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Ellinor

Vad skönt att höra att handledare och praktikplats är bra! Det är ju a och o. Och vad bra att du fick ledigt en dag i veckan! Hoppas det får dig att klara av dessa veckor. Kram

2007-11-22 @ 16:32:11
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com
Postat av: Lindzi

Hoppas du trivs bra på din praktik även om du har långt att resa. Det är pest när man inte har bil i storstan. allt tar sån tiiid. Kollektivtrafiken är inget att hurra för tyvärr. Din frostiga LO är jätteläcker! Tycker särkilt om blinget. Ska du till Bohus? Då saknar ni väl någon som inte tar sig uppför backen!? *ha ha*

2007-11-23 @ 16:04:53
URL: http://lindzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback