Här och nu

Hej i bloggvärlden! :)

Vår lilla stjärna blir 6 månader nästa vecka och det har hänt en del på utvecklingsfronten förstås :)



Nova 1 månad


Nova 5 månader

Att lyckas med de här månadsbilderna var svårare än jag trodde. Inte att komma ihåg dem, utan att få dem hyffsat bra... :) Men oavsett fotokvalitet så är det kul att titta tillbaka och bli påmind om utvecklingen!

Det här är en tjej som trots att hennes namn rimmar på 'sova', inte gillar att sova. Det är först de senaste 2-3 veckorna som hon låter sin mamma sova upp till 5 timmar i sträck vissa nätter, och det är ju helt underbart när det händer!! :) På dagarna sover hon oftast i 30-minuters pass vilket har gjort att jag inte kunnat sova ikapp på dagarna heller. Så jag har verkligen lidit av sömnbrist under flera månader...men nu kan det ju bara bli bättre! :)
Nu somnar Nova vid 21-tiden, vilket gör att vi faktiskt kan få en liten vuxenstund på kvällen och det är efterlängtat. 

Nu ägnar Nova dagarna åt att åla sig bakåt och stå på alla 4 och gunga. Det dröjer nog inte alltför länge innan hon tar sig framåt. Hon ligger över på längdkurvan och under på viktkurvan, så det är en nätt tjej som inte är stilla en sekund :) Och nej, vi vet inte riktigt hur hon blev sån!? ;-)

Vi myser mycket hemma nu i höstrusket, men träffar också vänner som har barn. I november börjar föräldragruppen och det ska bli roligt att träffa andra föräldrar, även om vi hade önskat det i typ augusti istället. Men men. Bra att det blir nåt till slut iaf :)

Scrapbooking vet jag knappt vad det är längre...? Men jag har fotat tokmycket under de här månaderna, och nånstans i bakhuvudet finns allt en hel del layoutidéer :) Vi får se hur det utvecklas framöver, men jag hoppas på mer Åsa-tid som kan ägnas åt pyssel helt klart :) Under tiden hoppas jag åtminstone börja hänga med lite mer genom bloggar, produktnyheter mm. Och förhoppningsvis blogga lite mera :)

Sköt om er i höstrusket!

Kommentarer
Postat av: emelie

Så kul att se en liten uppdatering. Det verkar som att fågeln har krympt ;-)

Snart blir det nog lite Åsa-tid också ska du se.

kram

Postat av: Morfen

Kolla vad fort hon växer! Hon är såååå söt lilla hjärtat. Vad skönt att ni får lite tid på kvällen nu - man blir så glad om man bara får en timme att prata, se på tv eller äta lite ifred.

Kramisar!

2010-10-06 @ 19:07:23
URL: http://morfen.blogg.se/
Postat av: MiaS

Vilken liten sötnos hon är Nova ♥ Det är mycket när de är så små men du kommer få mer tid och då är den mycket uppskattad :)

kram

2010-10-06 @ 20:46:30
URL: http://miascardsandstuff.blogg.se/
Postat av: Mia

En sån söt tjej!! Puh...när jag läser om sömnbrist undrar jag lite vad vi gett oss in på (blir ju föräldrar på nytt i april). Nåja, så kan man ju inte tänka. Hoppas att du snart får lite Åsa/pysseltid.



Kram!

2010-10-10 @ 19:41:06
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Junitjej

Redan ett halvår?! Vad tiden går fort! Och vuxit, det har hon också gjort.

2010-11-21 @ 16:29:51
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback