Mer akrylfärg

Det var ingen dans på rosor att komma tillbaka till jobbet efter 3 veckors ledighet...jag kom dessutom tillbaka mitt i all höstplanering och det har varit alltför många tunga växlar som dragit igång denna veckan. :-( Veckan har varit såååå lång och bara bestått av jobb, mat och sömn. Men nu är det äntligen helg och jag njuter för fullt! Lön och IKEA-besök (nä, vi va inte ensamma på IKEA...*ler*) är ingen dum kombination till ledighet. Å kanske kanske kan det bli lite scrap ikväll... :-)

Jag lekte lite mer med akrylfärgen hos Mya och det blev två kort;

Trevlig lördag och kram till er som tappert tittar in här! :-)

{after work}

Finally! Ett bevis på att jag faktiskt pysslade lite hos Mya i förra veckan... :-) Och såklart måste man leka med turkos akryl när man är hos Mya, det är ni med på va? ;-)
Jag har medvetet blurrat i texten.
Det var hur som helst en kanonkväll med massor av skratt och det får de här tokiga fotona spegla :-)

Imorgon är det åter till vardagen och jobbet. Det känns förstås lite motigt. Jag/vi har haft det kanonbra i 3 veckor med mycket vila, umgänge och faktiskt en del sol ju :-) En del projekt är påbörjade hemma också, så nu vet vi vad vi gör nästa helg... :-)
Det ska iaf bli roligt att träffa kollegorna! De flesta har jag inte träffat på 5 veckor nu och det känns konstigt när man annars har så bra koll på varandra. :-)

Nu ska jag återgå till min rejäla söndagsångest...

Trollhättan

Förra veckan åkte jag till Trollhättan och hälsade på söta Mya och hennes darling Daniel! Jag blev upphämtad med bil, fick skjuts och guidning till slussar och fall! Jättemysigt att få se de vackra miljöerna och vattnets mäktiga styrka. Mya har också lagt upp foton här och här för den nyfikne som inte redan sett dem. :-)

Efter den turistiska delen av dagen åkte vi hem till Mya & Daniel för prat, scrap och god mat! :-)
Så här mysigt och kreativt hade vi det:

Tusen tack till Mya (& Daniel!) för gästfrihet, mat, dryck, skjuts, prat, skratt och scrap!! Det va så himla mysigt och jag lever länge på timmarna vi hade tillsammans! :-)

Roadtrip - del 2

Här kommer till slut en fortsättning med bilder från vår roadtrip :-) Vi lever semesterliv denna veckan också och datortiden är minimal eftersom jag mest vill slappna av och bara vara. Härligt liv alltså! :-)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vi fortsatte vår resa på mindre vägar genom vackert landskap!

Stannade i Åhus för besök på turistbyrån och glass vid hamnstråket.

Sen blev det även stopp i Kivik för lunch och där låg den här vackra träbåten

Vi stannade i Simrishamn och tog en promenad. Planen var att övernatta i trakterna men vi fick åka lite längre...

...men avstånden är ju inte långa i Skåne :-) Det blev en stuga till bra pris på Löderups Strandband. Kanonfint och med en strålande utsikt över havet;

Vi njöt av kvällssolen på stranden trots att det var ett gäng hundar som skulle bada fritt där just då...på ett strandbad inriktat för familjer kändes det lite fel faktiskt...nåja.

Dagen efter städade vi ur stugan och åkte några kilometer till Ale Stenar och Kåseberga.

Därefter åkte vi till Ystad strandbad för sol, bad och jordgubbar!

Därefter kände vi oss nöjda med vår roadtrip och åkte mot Göteborg. Genom Skåne på mindre vägar med många vackra vyer och bebyggelser. När vi kom till Ängelholm tog vi en paus på stranden, men den pausen blev kort eftersom nyckelpigorna var öööööverallt. Puh! Det blev motorvägen hemåt istället. :-)

{skrea}

Turkosa drottningen Mya ordnade en utmaning hos Scrapduon där turkost skulle vara dominant och det var ju självklart att jag skulle göra en layout på det temat! :-) Men oj så ringrostig jag är...det var riktigt svårt att få till en layout...men denna gillar jag ändå på sitt sätt och förstås för att den är turkos! :-)

Nu packar jag för att åka hem till självaste turkosa drottningen Mya idag!! Vi ska scrappa, fota å prata....längtar massor!! :-)

Roadtrip - del 1

Första semesterveckan tillbringade vi på en roadtrip som verkligen var spontan och supermysig! Vi umgicks med härliga människor och såg så mycket vackert. En perfekt start på semestern alltså! :-)

Vi började förra tisdagen med att köra ner mamma och plastsyrran till huset i smålandsskogarna. På vägen ner kom jag på att Tjolöholm vore trevligt att se och eftersom mamma genast blev intresserad va det bara för chauffören att gilla läget och svänga av :-)

Vi gick inte in på någon guidning utan tittade på huset utifrån och strosade runt i den mysiga engelska miljön.

Därefter åkte vi vidare till stugan i skogen där vi tillbringade kvällen med grillning och prat. På onsdagen blev det en promenad runt ägorna.

I en sån här miljö kan man inte annat än slappna av och andas!

Vi åkte vidare och fick med hjälp av GPS:en se många vackra vyer längs resan.

Det blev även ett stopp på IKEA i Älmhult :-) Vilket litet och rart varuhus det var!

Målet för dagens etapp var hem till den här killen och hans föräldrar

Det blev massor av foton på söte Theo förstås, men även trevlig samvaro med hans föräldrar! :-) Det är så sällan vi ses jag å
Sanna, så det var verkligen fart på pratet! :-) God mat och lite Wii blev det också.
Vi sov en natt hos familjen J och drog sen vidare på torsdagen, men de fotona har jag inte tittat på ännu så jag återkommer med fortsatt fotovisning :-)

{hotellfrukost}

Jag gjorde en enkel tolkning av senaste skissen hos Veckans skiss och det känns kul att vara igång igen! :-) Trogna besökare känner kanske igen fotot från vår minisemester till Falkenberg i månadsskiftet maj/juni. Det blir fler layouter fårn den resan... :-) Nu har jag dessutom fått iväg en order för framkallning med nya foton så jag hoppas inspiration ska bli på topp om några dagar.
Under tiden fotar jag på och lär mig den nya kameran. Ikväll får vi besök/nattgäster och imorgon åker vi gemensamt till skogen mellan Halmstad och Ljungby. Jag ser fram emot mysig kvalitetstid med älsklingen och familjemedlemmar närmsta dygnen, samt massa fototillfällen förstås! :-)

Ny kamera!!!

Woho!! Äntligen har jag en systemkamera att leka med! :-) Ett perfekt sätt att inleda semestern på dessutom! :-) Jag är så nöjd och lycklig!
Vi har iofs varit supernöjda med vår Canon Ixus 800IS men möjligheterna med en systemkamera har lockat länge...kompaktkameran fungerar fortfarande så den får bli alternativet när systemkameran är för stor att ha med. Dessutom har den ju grymt bra macro och innan jag har ett macro-objektiv kan jag nog tänka mig använda den till det. :-)

SEMESTER!!!

Nu har jag/vi semester i 3 veckor!!! Tjoho! Känns helt underbart och ofattbart på samma gång! :-) Än så länge har vi inte många planer utan har bestämt oss för en oplanerad semester med mycket vila, mys och ta tiden som den kommer. Sista veckorna på jobbet har varit intensiva med tokmycket att göra så det blev ingen direkt nervarvning inför semestern och det lär ta några dagar att släppa tankarna. Men "mitt bord" är tomt så jag har rätta förutsättningarna för att kunna vila från jobbet! :-)

Dagarna i Stockholm förra helgen va supermysiga!! Jag inledde med grillmiddag hos pappa följt av tavelupphängning dagen efter. På fredagskvällen bar det av på Ålandskryssning med syrran och mamma. Åh så roligt vi hade!! Massa skratt och mys. Det är ju för himla roligt att titta på folk i sådana miljöer... :-) Dessutom pågick ju nyinspelning av Färjan så jag gissar att en del ville utmärka sig extra mycket!
Vi kom tillbaka på lördag eftermiddag och på kvällen blev det sushi och balkonghäng hos mamma. På söndagen blev det ett besök på
IKEA-uställningenLiljevalchs, intressant men inte riktigt så bra som jag trott.

Jag har inte hunnit kolla igenom alla foton än men valde ut några att visa...får bli fler till framkallningen och layouterna istället :-)

Den här barnstolen hade jag och syrran som små, lite kul att se den på utställningen! :-)

Nu har jag över 200 inlägg att titta igenom på bloglovin...och scrappa minns jag knappt hur man gör...ska nog fortsätta redigera foton så jag kan framkalla lite nytt tills scraplusten faller på! :-)