Roadtrip - del 1

Första semesterveckan tillbringade vi på en roadtrip som verkligen var spontan och supermysig! Vi umgicks med härliga människor och såg så mycket vackert. En perfekt start på semestern alltså! :-)

Vi började förra tisdagen med att köra ner mamma och plastsyrran till huset i smålandsskogarna. På vägen ner kom jag på att Tjolöholm vore trevligt att se och eftersom mamma genast blev intresserad va det bara för chauffören att gilla läget och svänga av :-)

Vi gick inte in på någon guidning utan tittade på huset utifrån och strosade runt i den mysiga engelska miljön.




Därefter åkte vi vidare till stugan i skogen där vi tillbringade kvällen med grillning och prat. På onsdagen blev det en promenad runt ägorna.



I en sån här miljö kan man inte annat än slappna av och andas!

Vi åkte vidare och fick med hjälp av GPS:en se många vackra vyer längs resan.


Det blev även ett stopp på IKEA i Älmhult :-) Vilket litet och rart varuhus det var!

Målet för dagens etapp var hem till den här killen och hans föräldrar

Det blev massor av foton på söte Theo förstås, men även trevlig samvaro med hans föräldrar! :-) Det är så sällan vi ses jag å
Sanna, så det var verkligen fart på pratet! :-) God mat och lite Wii blev det också.
Vi sov en natt hos familjen J och drog sen vidare på torsdagen, men de fotona har jag inte tittat på ännu så jag återkommer med fortsatt fotovisning :-)


Kommentarer
Postat av: Maria Zimmer

Hejsan!

Jag brukar läsa din blogg med jämna mellanrum :-) Jag gillar dina bilder verkligen!

Men idag va det en specielll bild som fångade mitt öga extra! Nämligen sötaste Theo :-) Som jag råkar vara stolt faster till :-)

Hoppas ni får en fortsatt trevlig semester!

Postat av: Sara

Vilken bra början på semestern! Superfina bilder!

Kram

2009-08-10 @ 18:26:15
URL: http://drullputta.blogspot.com
Postat av: Morfen

Vad roligt att få följa er semester såhär! :D Underbara bilder!! Visst är Tjolöholm häftigt, modernt och gammalt på samma gång. Kramis!

2009-08-10 @ 18:57:05
URL: http://morfen.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det var så underbart att träffas! Många kramar

2009-08-11 @ 14:34:55
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se/
Postat av: Ita

Tjolöholm!!!! Vårat guldställe här i Fjärås! Jag och min man ÄLSKAR det stället och har turen att bara bo typ 5 min där ifrån =). Det är inte sällan att våra promenader är runt om slottet. Men om ni inte varit inne i det då MÅSTE ni göra det ngn ggr det är så vackert!!! Kan även rekomendera deras julbord! (då kan man få guidad tur som ingår)

Kram

2009-08-16 @ 10:51:41
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback