Jämtland + BKO

Nu är jag hemma i Götet igen!  Jag har haft toppenbra på min resa till Jämtland och lyckats fylla kameran med över 300 bilder... :-) Jag har varit hos mina morföräldrar som bor i Strömsund, norr om Östersund. Jag, syrran, mamma och Bosse har hjälpt dem så mkt vi har hunnit med främst trädgårdsarbete men även lite annat. Vill visa er några typiska jämtländska motiv:
    
Lägg märke till det norrländska ljuset på den sista bilden...den är tagen efter klockan 22! En stor skillnad jämfört med Göteborg vill jag lova. :-)

På vägen hem reste vi i bil och stannade till vid Döda Fallet, en mycket mäktig upplevelse!
 

Vi stannade även till vid den Thailändska paviljongen i Utanede. En märklig placering av byggnaden, men det har ju sin historia det också (titta gärna på länken om du vill läsa mer). Vi har sett byggnaden förut på Jämtlands-resor men nu var allt runtomkring klart också, så det var roligt att få se det igen.
 

Det har varit skönt att vara utan dator i nästan en vecka och jag känner att jag har en bättre distans till dator-beroendet nu. Mer fokus på att scrappa blir det framöver!! :-) 

I lördags åkte vi från Jämtland till Stockholm och igår förmiddag åkte jag vidare från Sth till Göteborg. På kvällen var det nämligen dags för Bo Kaspers Orkester på Trädgårdsföreningen! Jag fick biljetter i julklapp av min älskling så det var vi två som gick tillsammans. En lång väntan med 2 förband och långa pauser för omriggning på scenen gjorde att vi va lite less ett tag där...men efter 2,5 timmes väntan kom de äntligen igång och det var sååååå bra!!! Jag blev lyrisk och fick gåshud flera gånger!! Helt underbart! Jag har sett dem live förut och deras musikaliska talanger är så imponerande. En avskalad "Ett ögonblick i sänder" och en riktigt maffig "Vi kommer aldrig att dö" är mina starkaste minnen av konserten. Jag koncentrerade mig på att njuta och fotade bara lite...
   

Nu ska jag pyssla!! Jag har ett uppdämt behov efter 1,5 vecka utan något pyssel... :-)

Kommentarer
Postat av: Sanna - liljan_

Välkommen hem! Så roligt att se lite bilder från din resa. Toppen med så bra konsert också! Man blir riktigt sugen på lite musik! Saknat dig! många kramar!

2007-07-02 @ 14:46:41
Postat av: Lindzi

Så härligt kul ni haft! Jag har också varit hos Kung Chulalongkorn eller hur det stavas. Maffig paviljong ute i bushen. Ska bli kul att se vad du pysslar!

Postat av: emelie

du verkar ha haft en bra resa. mysigt att komma i väg till något så helt annorlunda mot göteborg. kram

2007-07-02 @ 19:34:31
URL: http://emeliesscrap.blogg.se
Postat av: Malin H

Så härligt ni verkar haft det!!!
Jag har faktiskt inte varit så långt norrut i landet *skäms*
Vill gärna se scrappade alster från dom fotona!
Kram kram

2007-07-02 @ 22:13:50
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: ÅsaB

Skönt att du e tillbaka.:-) Och vilka fina foton! Blir verkligen sugen på att ge mig ut med kameran när jag ser dem. Ska bli kul att se nytt pyssel här på din sida snart. Har haft lite abstinens vet du.;-) Kram ÅsaB

2007-07-03 @ 07:12:23
URL: http://scrapsystrar.blogspot.com
Postat av: Zara

Välkommen hem. Ser ut som ni haft en underbar resa och vilka foton, riktig Åsaklass på dem!
Kram

2007-07-03 @ 07:15:29
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Morfen

Vilka härliga foton Åsa och härligt att ha dig tillbaka. BKO - de är ju favoriter och nästa gång ska jag gå på konserten också.. Hoppas de nu kommer till Liseberg nästa år också. Kram!!

2007-07-03 @ 17:29:43
URL: http://morfen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback