Även jag är utmanad!

Jag har blivit utmanad av AnnaB och Morfen!

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag nyser hur mesigt som helst... Min omgivning har jätteroligt åt mig och nya bekantskaper förstår inte att jag nyser utan tror jag fnittrar! Men jag kan inte låta mer och jag lovar att jag inte håller tillbaka nysningarna. :-)

2. Jag har fotfobi! Har jättesvårt för att röra både mina egna och andras fötter... *hm*

3. Jag svarar inte i telefonen om jag inte vet vem som ringer...Skyddat nummer blir ofta obesvarat samtal. Inget jag är stolt över men det är en följd av tiden i kundtjänst. (Jag har scrappat om detta - layouten "Telefonfobi")

4. Jag avskyr banan. Har spottat ut det sedan jag va riktigt liten. Det smakar och luktar helt enkelt inte gott. (Även detta har jag ju scrappat om *ler* - layouten "jag gillar inte banan" )

5. Jag har en skönhetsfläck/pigmentförändring på ryggen, som alltid funnits där, som ser ut som en smutsfläck...Jag har måååånga gånger fått höra av folk att jag har smuts på ryggen. :-) Eftersom det är på ryggen och jag själv inte ser det får det vara kvar. Mest pga snålhet och lathet kanske... :-)

6. Jag flyttade 50 mil för kärlekens skull! :-) Ett stort steg och en stor förändring men jag ångrar det inte! 6 år sedan nu...oj så fort tiden går! Saknar främst familjen ofta...men det är ju desto roligare när vi väl träffas. :-)


Ja det va några saker om Åsa! Jag har inte så bra fantasi och det är svårt att titta på sig själv med distans och se vad som är egendomligt... :-)

Nu är ju jag så sen med det här så alla är redan utmanade...tror jag... om någon mot förmodan inte blivit utmanad så är det bara att känna sig utmanad NU! ;-)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag gillade Scrappiz inspirationsutmaningen för kortskapande grymt mycket denna veckan!! Va tvungen att göra ett kort redan igår kväll;
image457

Jag har varit hos läkaren idag och fått diagnosen muskelbristning och lokal inflammation...Nu ska jag äta tabletter 3 gånger om dagen som är både smärtlindrande och inflammationsdämpande. Hoppas hoppas hoppas det blir en förbättring snart för jag är riktigt less på att ha ont nu. 19 januari började det... Huva!

Kommentarer
Postat av: malin

vilket underbart kort Åsa - gult och ljust och härligt! hoppas att du snart blir bättre, att tabletterna kan göra lite nytta... angående utmaningen - kul att läsa lite om dig, det är alltid roligt att lära känna någon mer... jag har blivit utmanad av Morfen och suger på den karamellen... GÄRNA en kopp kaffe snart!!! *kram*

Postat av: Tinafina

Hallåå Åsagåsabusbritta!
Vad synd att vi missade varandra på mässan...men vet du...Jag skall oxå hjälpa Annika på svenska mässan!!! Skall bli skitskoj! Så då lär vi ses heeeela långa lördagen och söndagen!!!
Himmel vad du har skapat mkt senaste tiden! Härliga alster!
kram Tina

2007-03-06 @ 12:46:22
URL: http://tinafina.blogg.se
Postat av: Ellinor

Så kul att få reda på lite mer om dig :) Det där om fotfobi..det har jag med. Fast jag klarar av mina egna men får panik om någon annan vidrör mig med deras fötter. Speciellt hatar jag när någon stoppar in sina fötter under mig när man sitter i soffan. Fast jag vill gärna göra det på andra... ;) Kram!

2007-03-06 @ 13:51:35
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com
Postat av: emelie

kul att veta lite mer om dig. och hoppas du blir bättre nu när du fått lite medicin. kram

2007-03-06 @ 15:40:07
URL: http://emeliesscrap.blogg.se
Postat av: Helenehalmsjo

Waaa. vilket supersnyggt kort....

Kram Helené

2007-03-06 @ 19:06:31
URL: http://helenehalmsjo.blogg.se
Postat av: Annika Hansson (DrAnnika)

Men allvarligt - åhhhhhh vad skönt emd någon mer som inte äter banan... Jag har alltid fått höra att det är inbillning och att jag är knäpp som inte äter banan. En skolmatstant blev varse min äkta aversion när hon tvingade mig att äta en banan i skolan. Den kom i retur efter två tuggor.. ;)

2007-03-07 @ 00:46:32
Postat av: AnnaB

Hoppas att tabletterna hjälper och att du blir kvitt det eländes onda snart! Kul att läsa om dina "knasigheter". Jag blir nyfiken på de där nysningarna... =)Jättehärligt kort!

2007-03-07 @ 08:09:48
URL: http://annab.blogg.se
Postat av: Zara

Rolig fakta och underbart kort!
Kram

2007-03-07 @ 09:39:43
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Anna-Carin - anaber

Uääh, jag gillar inte heller andras fötter. Bland det värsta som finns är när alla börjar använda tofflor/sandaler och har ofilade, fnasiga och spruckna hälar. *ryser* Men mina egna och dotterns går bra. :-)

2007-03-08 @ 21:31:52
URL: http://anaberscap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback